WYKORZYSTAJ SWÓJ CZAS NA MAXA !!

Zarządzanie czasem oznacza wybór – to, w jaki sposób gospodarujesz swoim czasem zależy w głównej mierze od ciebie. Zabijamy czas przez zwlekanie i robienie rzeczy bezproduktywnych, ignorując to, co naprawdę mamy tuż pod ręką. Na takie marnotrawstwo czasu możemy sobie pozwolić przez kilka minut, ale kiedy mamy do zrobienia więcej rzeczy, zaczynają się one niebezpiecznie nawarstwiać.

Możesz zwiększyć swoją produktywność i zbliżyć się do realizacji swoich celów, zarządzając tym, co i kiedy robisz. Wystarczy, że zatrzymasz się na chwilę, żeby pomyśleć o swoim czasie, zanim go wykorzystasz, a zacznie to wpływać korzystnie na twoje zarządzanie czasem i od razu zwiększy twoją produktywność.

Dlaczego zabijamy czas?

Z jakiego więc powodu ludzie zabijają czas, pozwalając, by dosłownie przeciekał im przez palce, zamiast wykorzystać go jak należy?

Marnowanie czasu to zaklęte koło. To, co zaczyna się jako niewinne przeglądanie stron w Internecie, szybko może się zmienić w kilka zmarnowanych godzin.

W ten sposób „dokarmiasz” swoje nieróbstwo i zakłócasz właściwy tok pracy. Gdy znajdziesz się w takiej sytuacji, wertując bez celu strony w sieci, zatrzymaj się na chwilę i pomyśl, co przechodzi ci koło nosa. Im bardziej odkładasz dane zadanie na później, tym więcej czasu zajmuje ci jego wykonanie. Czasami to zadanie wydaje ci się tak beznadziejne i zniechęcające, że nie potrafisz nawet zabrać się za jego realizację. Wymyślasz sobie coraz to nowe, przypadkowe rzeczy do roboty i marnujesz swój czas, zamiast wykonać to jedno konkretne zadanie. Mnie też to prześladowało.

Czy chciałbyś przestać marnować czas?

Im bardziej jesteś produktywny, tym większą zyskujesz motywację do wykonywania poszczególnych zadań, a tym samym, lepiej zarządzasz własnym czasem. Jednakże, nie myl bycia produktywnym z byciem zajętym.

Oto 4 cenne wskazówki, które pozwolą ci przestać marnować czas i skutecznie realizować zadania:

1. ZACZNIJ OD RZECZY NAJTRUDNIEJSZYCH  

Odfajkuj najtrudniejszą z rzeczy na liście do zrobienia, albo taką, która wisi ci nad głową… i miej ją z głowy. Zrealizowanie najtrudniejszego zadania w pierwszej kolejności wymaga pewnej dyscypliny, ale kiedy wejdzie ci to w nawyk, poprawisz swój poziom skuteczności i produktywności. Czasami musisz po prostu zignorować to, jak się czujesz i zabrać się za to, co masz do zrobienia. Nikt nie lubi zaczynać o trudnego zadania, ale ludzie sukcesu po prostu zakasują rękawy i robią to, co do nich należy.

2.KONTROLUJ W KTÓRĄ STRONĘ PODĄŻA TWOJA UWAGA.

Wszyscy mamy ważną część naszego umysłu zwaną uwagą   To jak reflektor z paskiem – taki, który możesz nosić na biwak lub spacerować w nocy.

Wszystko jest ciemne, ale gdziekolwiek skierujesz lampę, coś się zaświeci. To wszystko, co możesz zobaczyć.

Wszystko inne wciąż istnieje, ale jedyną rzeczą, która istnieje dla ciebie w tym momencie, jest to, na czym skupiasz swoją uwagę.

Ale powiedzmy, że wyciągnąłeś telefon i sprawdziłeś dzisiejsze wiadomości. Nagle staje się to twoim celem i wow, które istnieje teraz dla ciebie, ponieważ zmieniłeś miejsce, w którym wskazywałeś światło swojej uwagi.

Oto sekret: skupienie uwagi determinuje jakość twojego życia.

Musisz więc skupić się na rzeczach, które pomogą Ci poczuć się dobrze, cieszyć się życiem i osiągnąć swoje cele.

Jest to trudne i większość z nas nigdy nie zbliży się do ideału. Ale musisz dać z siebie wszystko, bo alternatywa jest do bani!

Pozostawiony sam sobie, umysł może stworzyć dla ciebie katastrofalne życie. Jego zadaniem jest ochrona ciebie, dlatego zawsze stara się zwrócić twoją uwagę na zagrożenia.

Może to być zastraszająca osoba, krytyka ze strony szefa lub wstyd z powodu popełnionego błędu.

Wyobraź sobie, że twój szef krzyczy: „Całkowicie spieprzyłeś! Co jest z tobą nie tak?!” Skupiasz się na tym i nie możesz odpuścić. Jest na tobie jak pijawka.

Możesz skupić się na nim przez następne trzy miesiące, grając w kółko w myślach i wyciągając ból, złość i smutek.

Jeśli tak, to jak będzie wyglądać Twoje życie przez te trzy miesiące? Strasznie!

A jeśli nie ma żadnych zagrożeń, twój umysł jest zawsze gotowy, aby coś wymyślić!

Bez względu na to, co mówi twój umysł i bez względu na to, o co chodzi, zawsze jest to ten sam głos, który nazywam „frustracją umysłu”.

To tarcie umysłu. Wkurza cię i spowalnia wzrost. Życie byłoby jasne, proste, piękne i gładkie, gdybyś nie miał tarcia, ale masz, z powodu głosu w twojej głowie.

Co więc robisz ze swoim umysłem? Musisz wziąć byka za rogi i rozpoznać, że głos w twojej głowie nie jest głosem Boga. To nawet nie jest głos rozsądku. To głos strachu i ego.

Musisz interweniować i zmienić cel. Musisz kontrolować swoją uwagę.

To na czym się skupiasz rośnie!

A więc czy nie lepiej skupiać swoją uważność tylko na pozytywnych aspektach ?

Zarówno jak i w życiu jak i w biznesie warto pamiętać, że energia myśli nigdy nie ginie bez śladu.

Zatem zamiast karcić siebie negatywnymi myślami potwierdzając opinie szefa, wyjdź z tego schematu i zacznij po prostu skupiać się na rozwiązaniach nie na problemie. Dzięki temu Twoja efektywność wzrośnie.

3.SPORZĄDŹ LISTĘ RZECZY DO ZROBIENIA

Skreślenie najtrudniejszej rzeczy z listy zadań do wykonania jako pierwszej z rana ma także tę zaletę, że o tej porze dnia jesteś zwykle najbardziej sprawny umysłowo. Po obiedzie, w połowie dnia będziesz mniej zmotywowany do zajęcia się trudnym projektem. Kiedy już odhaczysz to zadanie z listy, sporządź plan na resztę dnia. Osobiście polecam uporządkowanie zadań na liście w kolejności od najbardziej pilnego lub najważniejszego. Tworzenie takiej listy zadań to skuteczny sposób na wykorzystanie swoich zdolności organizacyjnych i uszeregowanie zadań pod względem priorytetów, w celu zaoszczędzenia czasu.

  • Co powinieneś zrobić dzisiaj?
  • Jakie rzeczy możesz odłożyć na później?
  • A jeszcze konkretniej – co musisz zrobić dzisiaj do konkretnej godziny?

Zacznij od pierwszego zadania i realizuj po kolei kolejne zadania na liście, aż dotrzesz do tych mniej pilnych. Teraz, kiedy udało ci się pozbyć najgorszej żaby, twoja lista zadań nie wydaje się już tak trudna do zrealizowania.

4. RÓB SOBIE KRÓTKIE PRZERWY

Zadbaj o to, aby wygospodarować czas na krótkie psychiczne przerwy. Mówię tu o blokach 10-15-minutowych. Wyznaczenie sobie takiego czasu na relaks to nie to samo, co bezmyślne przewijanie stron w Internecie w czasie, gdy możesz zrobić coś innego.

Przerwy mentalne są bardzo cenne, gdyż wyzwalają twoją produktywność. Wybierz coś, co na krótki czas odciągnie twój umysł od zadań zawodowych, którymi się zajmujesz.

Ludzie sukcesu codziennie wyciskają każdą godzinę jak cytrynę, wykorzystując każdą chwilę na swoją korzyść.

Naucz się rozgryzać to, co odciąga cię od realizowania codziennych .

ZAPAMIĘTAJ: skuteczne zarządzanie czasem to nawyk, którego da się nauczyć. Wszystko zaczyna się od podjęcia decyzji o zainwestowaniu swojego czasu w to, co ważne.


Reasumując:

  • Zwróć uwagę w którą stronę podążają Twoje myśli.
  • Zaczynamy od najtrudniejszych i najbardziej czasochłonnych zadaniach.
  • Sporządź swoją check listę.
  • Rób sobie krótkie przerwy by Twój mózg mógł działać na najwyższych obrotach.

”Kluczem do twojego sukcesu są zdolności organizacyjne i właściwe zarządzanie czasem. BRIAN TRACY”

Z uśmiechem patrz na świat i wykorzystuj każdą sekundę życia!

Jagoda

One thought on “WYKORZYSTAJ SWÓJ CZAS NA MAXA !!

  1. Rafal says:

    Bardzo cenne wskazówki, Jagoda.
    Wielu niestety odkłada trudne sprawy na potem… i gasną.

    Sam tak robiłem…
    Dziś, kiedy trudne rzeczy robię najpierw okazuje się, że niemożliwe zajmują mi tylko więcej czasu, okazuje się bowiem, że niemożliwe nie istnieje 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *